Presentació llibre + disc
Información sobre el evento
Acerca de este evento
El pròxim 14 d'abril tenim una cita al Barradas per a recordar al gran trobador andalús i universal Carlos Cano. Volem celebrar que enguany el nostre benvolgut cantautor hagués complert 75 anys i que, el desembre passat es van complir 20 anys de la seva mort. Per tant podem dir que el 2021 és L’any Carlos Cano, Un any per a recordar-lo i reivindicar-lo.
Ho farem presentant dos treballs que acaben de publicar-se: un llibre i un disc, i estarem ben acompanyats d’un bon grapat d'amics i amigues.
“Carlos Cano. Veus per a una biografia” és un llibre signat pel periodista Omar Jurado i el fotògraf Juan Miguel Morales. En el mateix repassen la vida i l'obra, el pensament i l'essència de l'artista a partir d'una sèrie de testimoniatges i fotografies.
En el disc “Carlos Cano en clave de jazz” la compositora i contrabaixista Giulia Valle recrea algunes de les grans cançons del cantautor portant-les a llocs insospitats. Dos treballs imprescindibles per a conèixer i entendre avui a Carlos Cano.
En la nostra cita podrem veure en pantalla els vídeos d'algunes de les peces que s'inclouen en el disc; i parlarem de l'artista amb Pere Camps, director del BarnaSants, amb Marina Rossell, cantautora i amiga de Cano, una de les veus que apareixen en el llibre. També hi seran Daniel Sesé (músic, il·lustrador i dissenyador del llibre) Giulia Valle, responsable del disc, i amb els autors del llibre Omar Jurado i Juan Miguel Morales.
A més, tindrem per pantalla a Amaranta Cano, filla de Carlos i directora de Carlos Cano Producciones i l'Associació Memòria Carlos Cano.
Textos acompanyats per una magnífica col·lecció de fotografies, retrats de Carlos Cano i altres imatges que il·lustren les paraules dels testimoniatges, preses íntegrament pel fotògraf coautor del llibre i per la reproducció de diverses de les estrofes inoblidables que Cano ens va deixar per sempre en les seves cançons.
Es publica, a més, per primera vegada el poema “Indio”, fins ara inèdit, que Cano va escriure en el seu moment per a un projecte de llibre fotogràfic de Juan Miguel Morales, col·laborador de l'artista granadí durant un lustre en la seva última etapa, que al final va quedar en el calaix.
Amb la presència de:
Pere Camps - director del BarnaSants
Marina Rossell - cantautora
Daniel Sesé - músic, il·lustrador i dissenyador del llibre
Giulia Valle - contrabaixista, arranjadora i responsable del disc
Omar Jurado - periodista i coautor del llibre
Juan Miguel Morales - fotògraf i coautor del llibre
Amaranta Cano - (online) filla de Carlos Cano i responsable de Carlos Cano Producciones