Animazio garaikidearen funtsezko figura, Michael Dudok de Wit (Herbehereak, 1953) ibilbide luze eta oparoa izan duen zuzendari, gidoilari eta ilustratzailea da. Bere lanek harrera beroa jaso dute nazioarteko ikus-entzunezkoen munduan, obra liriko eta poetiko baten bidez. Nostalgia, kontenplazioa eta xehetasun guztiz zaindua dira bere estiloaren ezaugarri nagusiak, eta horri esker, animazioaren esparruan erreferente ukaezin bihurtu da.
Bere prestakuntza artistikoa Genevan hasi zuen, grabatua ikasiz, eta geroago animazioan espezializatu zen Ingalaterrako Farnham hirian. Han sortu zuen bere lehen film laburra: The Interview (1978). Bartzelonan urtebetez animatzaile gisa lan egin ondoren, 1980an Londresera lekualdatu zen. Harrezkero, freelance modura aritu da hainbat estudioetan, bereziki Richard Purdum Productions ekoiztetxearekin elkarlanean. Bertan zinemarako eta telebistarako hainbat iragarki saritu zuzendu eta animatu zituen.
1992an aurkeztu zuen Tom Sweep, egile gisa sinatu zuen lehen film laburra. Handik bi urtera, The Monk and the Fish (1994) lanarekin egin zuen jauzi, Frantziako Folimage estudioarekin ekoitzita. Film horrek César saria irabazi zuen animaziozko film labur onenaren atalean, eta Oscar eta BAFTA sarietarako izendapena ere jaso zuen.
2000. urtean heldu zen bere lanik ezagunenera: Father and Daughter, ikuslea hunkitzen duen film laburra. Honek Annecyko Zinemaldiko Sari Nagusia, animaziozko film labur onenaren Oscar saria eta BAFTA sari bat lortu zituen. 2004an bukatu zuen The Aroma of Tea, adierazpen sinbolikoz betetako pieza laburra.
Luzemetraira egindako jauzia 2016an iritsi zen, La tortue rouge lanarekin. Japoniako Studio Ghibli ospetsuak ekoiztutako proiektua izan zen, Isao Takahata sortzailearen babesean. Kolaborazio hau mugarri izan zen, izan ere, Ghiblik ekoiztutako lehen nazioarteko lana izan zen. Filmak harrera bikaina jaso zuen, Oscar sarietarako izendapena eta Canneseko Zinemaldiko “Un Certain Regard” ataleko Sari Berezia jasoz, beste sari askoren artean.
------------------
Figura esencial en la animación contemporánea, Michael Dudok de Wit (Holanda, 1953) ha dejado una huella imborrable como director, guionista e ilustrador. A lo largo de su carrera ha recibido los más altos reconocimientos del medio audiovisual gracias a una obra profundamente lírica, marcada por la nostalgia, la contemplación y una estética cuidada hasta el mínimo detalle. Su estilo delicado y evocador lo ha convertido en un referente indiscutible dentro del panorama internacional de la animación.
Inició su formación artística en Ginebra, donde estudió grabado, y más tarde se especializó en animación en Farnham, Inglaterra. Allí realizó su primer cortometraje, The Interview (1978). Tras una breve etapa trabajando en animación en Barcelona, se trasladó a Londres en 1980. Desde entonces, trabajó como freelance en diversos estudios, destacando su colaboración con la productora Richard Purdum Productions, donde dirigió y animó numerosos anuncios publicitarios premiados para cine y televisión.
En 1992 estrenó Tom Sweep, su primer cortometraje como autor completo. Dos años después presentó The Monk and the Fish (El monje y el pez, 1994), producido por el estudio francés Folimage. Esta obra le valió el prestigioso premio César al mejor cortometraje de animación, además de nominaciones al Oscar y al BAFTA.
Su mayor reconocimiento internacional llegó con Father and Daughter (Padre e hija, 2000), un emotivo cortometraje que recibió el Gran Premio en el Festival de Annecy, el Oscar al mejor cortometraje animado y un BAFTA. En 2004 finalizó The Aroma of Tea (El aroma del té), una pieza breve pero profundamente simbólica.
El salto al largometraje llegó en 2016 con La tortue rouge (La tortuga roja), un proyecto coproducido por el legendario Studio Ghibli, con el respaldo directo de Isao Takahata, cofundador del estudio japonés. Esta colaboración marcó un hito, al ser la primera producción internacional del estudio. El filme fue aclamado como una obra maestra contemporánea, recibiendo una nominación al Oscar y el Premio Especial «Un Certain Regard» en el Festival de Cannes, entre otros galardones.