18 €

ENTRE SWING, JAZZ i KLEZMER - Festival Clàssics L'Escala-Empúries

Información sobre el evento

Comparte este evento

Fecha y hora

Ubicación

Ubicación

ESGLÉSIA SANT MARTI D'EMPÚRIES

PLAÇA DE L'ESGLÉSIA DE SANT MARTÍ D'EMPÚRIES

17130 EMPÚRIES-L'ESCALA

Spain

Ver mapa

Política de reembolso

Política de reembolso

Contacta con el organizador para solicitar un reembolso.

La tarifa de Eventbrite no es reembolsable.

Descripción del evento
ANTONIO PUGLIA, Clarinet - MARIANO MELONI, Piano

Acerca de este evento

PROGRAMA

L. Bernstein (1918-1990)

Sonata

Grazioso - Andantino

Vivace e leggiero

W. Walton (1902-1983)

Peces de “Facade”

A. Grgin (1945)

Concertino

H. Gualdi (1924-2005)

Passejant per Brooklyn

E. Hagen (1919-2008)

Harlem Nocturn

G. Gershwin (1898-1933)

Blues de “Un americà a París”

M. Milani (1969)

"Tari" Dansa oriental

Klezmer (Anònims)

Música tradicional hebraica

M. Mangani (1956)

Suite hebraica

El programa comença per la sonata de L. Bernstein, una composició original que sovint forma part del repertori de concerts per a clarinet i piano, passant per “Facade” música d’entreteniment de William Walton per passar als efectes pirotècnics del clarinet amb el concert d’Ante Grgin, seguit del famós Blues de Gershwin, d' “Un americà a París” dedicat al clarinista de jazz italià Henghel Gualdi, el mateix músic del qual es proposa un tema amb un sabor marcadament jazzístic. Es pot imaginar passejant-se per diferents ambients musicals, en un camí entre el clàssic i el jazz, en què el virtuosisme tècnic i les melodies punyents de la música tradicional klezmer jueva troben el seu lloc. En alguns casos, treballa cap a formes lliures amb influències del jazz, intercalades amb cançons inspirades en la música folk, on el ritme i el so adquireixen una importància i una funció independents del propi moviment coreogràfic. El clarinet i el piano sorgeixen de forma individual o s’amalgamen en un diàleg continu, que posa de manifest les característiques expressives i tímbriques dels dos instruments.

El programa comienza por la sonata de L. Bernstein, una composición original que a menudo forma parte del repertorio de conciertos para clarinete y piano, pasando por “Facade” música de entretenimiento de William Walton para pasar a los efectos pirotécnicos del clarinete con el concierto de Ante Grgin, seguido del famoso Blues de Gershwin, de “Un americano en París” dedicado al clarinista de jazz italiano Henghel Gualdi, el mismo músico se propone un tema con un sabor marcadamente jazzístico. Se puede imaginar paseándose por diferentes ambientes musicales, en un camino entre el clásico y el jazz, en el que el virtuosismo técnico y las melodías desgarradoras de la música tradicional klezmer judía encuentran su lugar. En algunos casos, trabaja hacia formas libres con influencias del jazz, intercaladas con canciones inspiradas en la música folk, donde el ritmo y el sonido adquieren una importancia y una función independientes del propio movimiento coreográfico. El clarinete y el piano surgen de forma individual o se amalgaman en un diálogo continuo, que pone de manifiesto las características expresivas y tímbricas de los dos instrumentos.

Le programme commence par la sonate de L. Bernstein, une composition originale qui fait souvent partie du répertoire des concerts de clarinette et de piano, en passant pour “Facade” musique de divertissement de William Walton, pour transmettre les effets pyrotechniques du clarinette avec le Concert d’Ante Grgin, suivi du célèbre Blues de Gershwin “An American in Paris” dédié au clariniste de jazz italien Henghel Gualdi, le même musicien proposant un thème au goût nettement jazzy. On peut imaginer marcher à travers différents environnements musicaux, sur un chemin entre le classique et le jazz, dans lequel la virtuosité technique et les mélodies déchirantes de la musique folk juive klezmer trouvent leur place. Dans certains cas, il travaille vers des formes libres aux influences jazz, entrecoupées de chansons inspirées de la musique folklorique, où le rythme et le son acquièrent une importance et une fonction indépendante du mouvement chorégraphique lui-même. La clarinette et le piano émergent individuellement ou fusionnent dans un dialogue continu, qui met en évidence les caractéristiques expressives et de timbre des deux instruments.

The program begins with the sonata of L. Bernstein, an original composition that is often part of the concert repertoire for clarinet and piano, passing “Facade” entertainment music by William Walton to the effects of pyrotechnics on the clarinet with Ante Grgin’s concert, followed by Gershwin’s famous Blues by “An American in Paris” dedicated to Italian jazz clarinist Henghel Gualdi, whose own musician proposes a theme with a markedly jazzy taste. You can imagine wandering through different musical environments, on a path between classical and jazz, in which the technical virtuosity and poignant tunes of Jewish klezmer folk music find their place. In some cases, he works towards free jazz-influenced forms interspersed with songs inspired by folk music, in which the rhythm and sound acquire a significance and function independent of the choreographic movement itself. The clarinet and piano emerge individually or amalgamate into continuous dialogue, which highlights the expressive and timbre characteristics of the two instruments.

Comparte con tus amigos

Fecha y hora

Ubicación

ESGLÉSIA SANT MARTI D'EMPÚRIES

PLAÇA DE L'ESGLÉSIA DE SANT MARTÍ D'EMPÚRIES

17130 EMPÚRIES-L'ESCALA

Spain

Ver mapa

Política de reembolso

Contacta con el organizador para solicitar un reembolso.

La tarifa de Eventbrite no es reembolsable.

Guarda este evento

Evento guardado