177,42 €

Información sobre el evento

Comparte este evento

Fecha y hora

Ubicación

Ubicación

Facultad CCII de La Universidad Complutense de Madrid

Avenida Complutense 3

28040 Madrid

Spain

Ver mapa

Política de reembolso

Política de reembolso

Reembolsos hasta 7 días antes del evento

Descripción del evento

Descripción

*SPANISH VERSION (Please, scroll down for the English version)*

El 4 de Octubre de 2018, tendrá lugar en La Universidad Complutense de Madrid, el primer y único evento europeo dedicado al Marketing y Comunicación dirigidos a niños y familias, en el que encontraremos conferencias, mesas redondas, exposición de casos y networking.

¿Sabías que el mercado infantil y juvenil en Europa está valorado en 20.000 Millones de euros al año? ¿Qué supone esta cifra para el mercado global europeo? Y ¿Sabías que en España las familias con niños generan el 70% del consumo nacional? Ante estas interrogantes resulta necesario un encuentro que ayude a compartir y obtener información sobre los temas más actuales en el mundo de los niños, jóvenes y familias, enriquecidos por la presencia de los protagonistas de las industrias involucradas.


#A QUIÉN ESTÁ DIRIGIDO

A todos los profesionales de empresas e instituciones interesados en conocer y desarrollar las mejores prácticas y las nuevas tendencias en la comunicación y el marketing dirigido a la infancia, adolescencia y la familia.


#POR QUÉ ASISTIR

En este evento único en Europa, descubrirás todas las claves y best practices de los mayores especialistas y profesionales del sector dirigidos a Familias Millennials y a niños y adolescentes actuales, para desarrollar tu conocimiento sobre este segmento y maximizar la efectividad de tus estrategias y campañas. Entre otras cosas, descubrirás lo siguiente:

  1. Aspectos destacados del tamaño del mercado infantil y familiar.

  2. Tendencia actual y emergente tanto global como nacional, en acciones de comunicación y marketing infantil y familiar.

  3. Cómo Desarrollar estrategias de youth, and family marketing centradas en la creación de valor.

  4. Networking con profesionales y especialistas en el segmento y sector.

  5. Claves, consejos, tácticas y tabúes del Marketing y la Comunicación Infantil.


#EUROPEAN KIDS MARKET TOOLKIT

Un par de semanas después del evento, enviaremos a todos los asistentes el manual con todos los insights y claves para conectar con el público infantil y familiar, para conocer mejor a este segmento y poder optimizar las estrategias de marca.


#CERTIFICADO DE PARTICIPACIÓN

Como asistente, recibirás el certificado de participación a la jornada especializada en marketing infantil, expedido por la Cátedra de Comunicación y Marketing por la Infancia y Adolescencia de la Universidad Complutense de Madrid.


#PROGRAMA

9:00-9:15 Registro y café de bienvenida.

9:15-9:30 Presentación de la Jornada, a cargo de Patricia Nuñez, directora de la Cátedra TMKF y Miguel González-Durán, director de la agencia The Modern Kids & Family.

9:30-10:00 De qué hablamos cuando hablamos de niños, comunicación y marketing. Miguel González-Durán. Director de The Modern Kids & Family.

10:05-10:20 Introducción de la “European Family Agency”. Tim Höchel. CEO en Full Moon Group.

10:20-10:50 Tácticas efectivas para conectar con los niños. Dunja Crusen. Consultor Senior en Full Moon Kids.

10:50-11:15 Pausa para el café | Networking.

11:15-11:45 Modelos familiares de hoy y de mañana. Christopher Schering. Director de Cobra Youth.

11:50-12:20 Aprendiendo a descifrar a las generaciones Millennials y Gen Z. Shirley Curtat-Cadet. Directora de Com des Enfants y Aurore Vanacker. Responsable de Proyectos en Com' des Enfants.

12:25-13:00 Sesión KidAware: Cómo lograr los mejores estándares de calidad posibles en marketing digital dirigido a niños. Max Bleyleben. Director general en SuperAwesome.

13:00-14:15 Pausa para el almuerzo | Networking.

14:20-14:50 Valor compartido entre marca, infancia y familias. Programa "Yo puedo ser" de Barbie. Ruth Henriquez. Head of Marketing & Digital Spain en Mattel, Inc.

15:00-15:30 Experiencias de Retail para el público Infantil y Familiar. Lola Fernández. Responsable de Marketing de Centro Comercial La Vaguada.

15:35-16:05 Licencias infantiles. El efecto transnacional. Eric Belloso. Director Senior de Productos de Consumo Iberia en Viacom International Media Networks.

16:10-16:40 La televisión que está por venir. Tendencias en el contenido televisivo dirigido a niños y familias. Yago Fandiño. Director de Contenidos Infantiles RTVE.

16:40-17:00 Pausa para el café | Networking

17:05-17:35 Un nuevo lenguaje en Marketing. Los influencers y Youtubers como nueva fuerza prescriptora para niños y adolescentes. Brittany Bagnall. Directora del área de Kifluencers en SuperAwesome.

17:40-18:10 Las marcas como agente de cambio positivo en la sociedad. Movimiento Somos La Raíz de Leroy Merlin. Susana Posada Gómez. Responsable de Comunicación y RSE en Leroy Merlin.

18:15-18:45 El poder comunicativo de la familia. Julio Sánchez Mariñas. Head of Marketing Spain en SC Johnson.

18:45-19:15 Presentación del Ranking de Marcas para niños publicado por la Cátedra TMKF. Mesa redonda con niños moderada por Miguel González-Durán. Director de The Modern Kids & Family.

19:15-19:30 Conclusiones y resumen de la jornada.





Preguntas frecuentes

  • ¿Qué incluye la entrada?

Con la entrada tendrás acceso a todo el contenido del evento, un pequeño cóctel de bienvenida, y además la versión digital del European Kids Market Toolkit.

  • ¿En qué idioma será el evento?

Al tratarse de un encuentro internacional, todo el contenido estará en inglés o español. Los ponentes internacionales realizarán sus ponencias en inglés.

  • ¿Qué opciones de transporte/aparcamiento tengo para ir y volver del evento?

La Universidad Complutense de Madrid está bien conectada con todos los elementos de transporte, y además dispone de un aparcamiento para que el que desee acudir con su propio vehículo.

METRO

Ciudad Universitaria

(Línea 6 - Circular)

Puedes consultar el plano de metro aquí.

AUTOBÚS

Puedes coger los siguientes:

132, 82, F, G, U.

Accede a información específica en el siguiente enlace: EMT-Madrid.




+ INFORMACIÓN

Para resolver cualquier duda o cuestión relativa al evento, por favor, póngase en contacto con nosotros por cualquiera de los siguientes medios:

  • Email: kids@themodernkids.com

  • Teléfono: + 34 915 470 137

Este evento está organizado por la primera agencia de Comunicación de Marketing y Comunicación y Marketing Infantil, Adolescente y Familiar, en España y Portugal, The Modern Kids & Family, y la Cátedra TMKF de Comunicación y Marketing por la Infancia y Adolescencia.

*Los organizadores tienen el libre derecho de modificar cualquier contenido relativo al evento

Con la participación de:


TMKF




*ENGLISH VERSION*


On October 4th, 2018 will take place the first and only European Communication and Marketing dedicated to children and families Summit, where we’ll find conferences, roundtables, case studies, and networking, at the University Complutense of Madrid.

Did you know that the children's and youth market in Europe is valued at 20.000 Million Euros per year? What does this mean for the European market? Also, did you know that Spanish families with children generate 70% of the country’s consumption? With all these questions, we found necessary a platform where we could share and obtain information on current topics and trends in the world of children, youth and families, enhanced by the relevant players of the industries involved.


#TO WHOM

Professionals from private and public companies and institutions interested in finding out and staying up-to-date about the best practices and trends in Communication and Marketing aimed at children, youth, and families.

Marketing Directors | Brand Managers | Business Development Directors | Communication Directors | Media & Advertising Directors | Product Managers


#RELEVANT SPEAKERS

Directors from outstanding European Marketing and Communication agencies for children and families, as well as experts from large international companies who will share with us the keys to successful strategies in their respective markets.


#REASONS YOU SHOULD ATTEND

In this one-of-a-kind event in Europe, you will discover all the keys and best practices from the greatest professionals in the industry aiming at Millennial Families, Teenagers, and Today’s Children, to increase your knowledge about this segment and maximize the effectiveness of your strategies and campaigns.

  1. Highlights of the size of the children's and family's market.

  2. Current and emerging trends in communication and marketing to children and families.

  3. How to develop youth, and family marketing strategies focused on the creation of value.

  4. Networking with professionals and specialists in the industry.

  5. Keys, tips, tactics, and taboos of marketing to kids


#EUROPEAN KIDS MARKET TOOLKIT

A couple of weeks after the event, we will send all the attendees the manual with all the insights and keys to connect with the children and family, to better know this segment and to optimize brand strategies all throughout Europe.


#CERTIFICATE OF PARTICIPATION

Attending, you will receive the certificate of participation to the European Family, Youth & Kids Marketing Summit, issued by the Chair of Communication and Marketing for Children and Adolescents of the University Complutense of Madrid.


#SCHEDULE

9:00-9:15 Registration and welcome coffee.

9:15-9:30 Presentation of the Summit, by Patricia Nuñez, Director at the TMKF Chair and Miguel González-Durán, Director at The Modern Kids & Family.

9:30-10:00 What does it involve to talk about children, communication, and marketing. Miguel González-Durán. Director at The Modern Kids & Family.

10:05-10:20 Introduction of the "European Family Agency". Tim Höchel. CEO at Full Moon Group.

10:20-10:50 Proven ways to reach kids in Germany. Dunja Crusen. Senior Consultant at Full Moon Kids.

10:50-11:15 Pausa Coffee break | Networking.

11:15-11:45 Family models of today and tomorrow. Christopher Schering. Director at Cobra Youth.

11:50-12:20 Millennials and Gen Z, learn how to decode these breakthrough generations. Shirley Curtat-Cadet. Director at Com des Enfants and Aurore Vanacker, Project Manager at Com' des Enfants.

12:25-13:00 KidAware Session: How to achieve the best possible standards in digital kids marketing. Max Bleyleben. Managing Director at SuperAwesome.

13:00-14:15 Lunch break and Networking.

14:20-14:50 Shared value between brand, children and families - School Program “I can be” by Barbie. Ruth Henriquez. Head of Marketing & Digital Spain at Mattel, Inc.

15:00-15:30 Retail experiences for children and families. Lola Fernández Marketing Manager at La Vaguada Shopping Center.

15:35-16:05 Licenses for children. The transnational effect. Eric Belloso. Senior Director Consumer Products Iberia at Viacom International Media Networks.

16:10-16:40 The television to come. Trends in television content aimed at children and families. Yago Fandiño. Director of children's content at RTVE.

16:40-17:00 Coffee break | Networking

17:05-17:35 A new language in marketing. The influencers and youtubers as a new prescription force for children and adolescents. Brittany Bagnall. Head of Kidfluencer Marketplace at SuperAwesome.

17:40-18:10 Brands as agents of positive change in society – “Somos La Raíz” movement by Leroy Merlin. Susana Posada Gómez. Communication and CSR Manager at Leroy Merlin.

18:15-18:45 The Family communication power. Julio Sánchez Mariñas. Head of Marketing Spain at SC Johnson.

18:45-19:15 Ranking of Children’s brands published by the TMKF Chair. Roundtable with children moderated by Miguel González-Durán, Director at The Modern Kids & Family.

19:15-19:30 Closure and summary of the Summit.






FAQS

  • ¿What is included?

You will have access to all the content, a cocktail, and the digital version of the European Kids Market Toolkit.

  • Which will be the language?

As it is an international event, all content will be in English or Spanish, depending on the language with which the speaker is most comfortable.

  • How to get there?

The Universidad Complutense of Madrid is well connected with all transport elements, and also has a parking lot for those who want to go with their own vehicle.

UNDERGROUND
Ciudad Universitaria
(Line 6 - Circular)
BUS. You can take the following:
132, 82, F, G, U.




+ INFORMATION

To solve any doubt or question related to the event, please contact us by any of the following contact details:

  • Email: kids@themodernkids.com

  • Phone: + 34 915 470 137

This event is organized by the leading Spanish marcomm agency aimed at kids and families, The Modern Kids & Family, and Cátedra TMKF de Comunicación y Marketing por la Infancia y Adolescencia, with the support of SuperAwesome.

* The organizers have the right to modify any content related to the event.

With the participation of:

#KidsMarketing | #YouthMarketing | #FamilyMarketing | #EuropeanKidsMarket # #EuropeanFamilyMarket | #EuropeanYouthMarket | #GenZ | #MillenialFamilies.



Comparte con tus amigos

Fecha y hora

Ubicación

Facultad CCII de La Universidad Complutense de Madrid

Avenida Complutense 3

28040 Madrid

Spain

Ver mapa

Política de reembolso

Reembolsos hasta 7 días antes del evento

Guarda este evento

Evento guardado