innerGAMERS XP 2025
Videojocs per a la salut mental i la inclusió social.
Fecha y hora
Ubicación
El Vapor de Prodis
Carrer del Bruc 08224 Terrassa SpainElenco
Información útil
Puntos destacados
- 2 días 9 horas
- todas las edades
- En persona
- Puertas a las 8:30
Acerca de este evento
En un món de canvis molt ràpids, marcat per la crisi d’atenció i la sobrestimulació digital, la tecnologia genera debats sobre el seu impacte en l’educació, la formació o la salut. Tanmateix, ben aplicada, s’ha consolidat com un motor clau de transformació en aquests àmbits.
Entre aquestes eines, els videojocs ocupen un lloc central: el 53% de la població europea d’entre 6 i 64 anys juga a videojocs, una xifra que s’enfila fins al 83% en joves d’11 a 14 anys i al 78% entre 15 i 24 anys. Aquestes dades mostren una gran oportunitat per aprofitar el potencial del videojoc com a eina per millorar la salut mental, fomentar la inclusió i generar benestar.
El videojoc és, en aquest sentit, un veritable “cavall de Troia”: el llenguatge natural de les noves generacions —i també de moltes de no tan joves— que obre portes a la reflexió, la creativitat i la transformació social.
Amb aquesta premissa, organitzem una nova edició d’innerGAMERS XP (abans inVideogames Summit), un esdeveniment eXPeriencial, innovador i transformador que posa el focus en com els videojocs estan revolucionant la manera de sanar, incloure i transformar la societat.
Participa en tres dies intensos de descobriment, aprenentatge i connexions transformadores
Durant tres dies, innerGAMERS XP oferirà un espai per explorar experiències innovadores on els videojocs es converteixen en eines per sanar, enfortir el benestar, promoure la inclusió i transformar creences i hàbits de vida.
Els participants podran aprendre metodologies pràctiques de creació de jocs, obertes a qualsevol persona —sense necessitat de ser “gamer” ni de tenir coneixements previs de desenvolupament—, connectar amb professionals de l’educació, la salut i la indústria del videojoc, gaudir d’un entorn creatiu i col·laboratiu i cocrear solucions amb impacte real en la societat.
ESDEVENIMENT ADREÇAT A PROFESSIONALS I ESTUDIANTS UNIVERSITARIS I DE CICLES FORMATIUS DE LES ÀREES D'EDUCACIÓ, SALUT I DESENVOLUPAMENT DE VIDEOJOCS
Programa
DIMARTS, 18 DE NOVEMBRE DE 2025. 9:30-18:00 HORES.
JOCS PER A L’EMPATIA
Disseny d’experiències lúdiques per comprendre els reptes de la salut mental.
El primer dia estarà dedicat a dissenyar jocs que ajudin a comprendre i empatitzar amb els reptes de la salut mental, amb especial focus en l’autisme en l’edat adulta.
La jornada començarà amb una ponència inaugural de Frank del Aguila Espejo, fundador i CEO de Delaguila Games, que abordarà com els jocs poden convertir-se en el nostre cavall de Troia per educar, transformar creences, canviar hàbits i millorar el benestar.
A continuació es presentarà el cas d’èxit Andy’s Mind Psicosis, com a exemple inspirador de com els jocs poden sensibilitzar sobre la salut mental i obrir converses significatives.
Després d’aquesta experiència, els participants continuaran amb activitats de cocreació guiades en el disseny de jocs, dinamitzades per David Gómez Andión (LCI Barcelona) i Andrea Fontán Abeijón (Parc Sanitari Sant Joan de Déu), amb una metodologia senzilla i replicable, pensada per aplicar-se en àmbits educatius, comunitaris i professionals, i transferible també a altres reptes d’inclusió i salut mental.
La jornada inclourà, a més, un taller d’accessibilitat a càrrec de Miguel Ángel Oliva-Zamora i Marina Pujadas Farreras (TransMedia Catalonia, UAB), centrat en com dissenyar jocs més inclusius.
El dia conclourà amb la presentació de prototips i el lliurament de premis als projectes de més impacte.
DIMECRES, 19 DE NOVEMBRE DE 2025. 9:30-18:00 HORES.
VIDEOJOCS PER CONNECTAR
Videojocs per explorar emocions, transmetre valors i enfortir la convivència.
El segon dia estarà dedicat al disseny de videojocs que explorin emocions, generin consciència social i treballin valors a través de l’experiència lúdica. L’eina central serà Minecraft Education Edition, utilitzada com a entorn creatiu i col·laboratiu per donar forma a mons que convidin a la reflexió col·lectiva.
La jornada començarà amb una ponència inaugural de Conxi Pérez Andreu, cofundadora i CEO de RolldBox Games, que parlarà sobre positive gaming i el paper dels videojocs en la construcció d’un món millor.
A continuació es presentarà un projecte desenvolupat al barri del Raval de Barcelona que demostra el potencial dels videojocs com a recurs per a la integració social, la identitat comunitària i l’aprenentatge compartit. L’exposaran Roger Martí Perales de l’Equip Raval de la Fundació Tot Raval i Paula Cristóbal Narváez de Migrasalud del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, juntament amb un jove participant del programa que compartirà la seva experiència en primera persona.
El dia conclourà amb dinàmiques de cocreació en equips guiades, en les quals els assistents desenvoluparan els seus prototips i els presentaran davant del grup. Els projectes més creatius i impactants seran reconeguts en un lliurament de premis final.
DIJOUS, 20 DE NOVEMBRE DE 2025. 9:30-18:00 HORES.
VIDEOJOCS PER TRANSFORMAR
Creació d’històries interactives per a la inclusió i el diàleg intergeneracional.
El tercer dia se centrarà en el disseny de jocs que impulsin l’empatia i el canvi social, utilitzant Twine per crear històries interactives que fomentin la reflexió i la connexió emocional. Es destacarà el seu potencial com a recurs d’estimulació cognitiva, benestar emocional, inclusió de les persones grans i diàleg intergeneracional.
La jornada començarà amb una ponència inaugural d’Óscar García Pañella, director del Serious Games Lab, un programa que impulsa el desenvolupament d’experiències interactives aplicades a la salut. Mostrarà com aquestes propostes lúdiques —que van des de videojocs fins a dinàmiques gamificades— poden millorar la motivació, afavorir l’adherència als tractaments i promoure canvis de conducta positius, recordant que el contrari del divertit no és el seriós, sinó l’avorrit.
Seguidament, es duran a terme tallers de cocreació guiada, dinamitzats per professionals de l’àrea de Promoció de la Gent Gran de l’Ajuntament de Terrassa i de l’equip de Delaguila Games —Blai Morales Ballesteros, Daniel Capelleras Magaña i Mike Stavrovsky— aplicant una metodologia senzilla i replicable per crear prototips a Twine centrats en tres grans reptes vinculats a l’envelliment: l’edatisme, la soledat no desitjada i l’envelliment actiu.
El dia conclourà amb la presentació de prototips desenvolupats durant la jornada i el lliurament de premis als projectes més creatius i impactants.
Horari dels tres dies
09:00 – 09:30 · Recepció i benvinguda.
10:00 – 11:30 · Ponència inaugural i diàleg amb experts.
11:30 – 12:00 · Coffee break i networking.
12:00 – 14:00 · Cocreació guiada en equips.
14:00 – 15:00 · Dinar i networking.
15:00 – 16:30 · Cocreació guiada en equips.
16:30 – 18:00 · Presentació dels prototips i lliurament de premis.
Ubicació de l'esdeveniment
El Vapor de Prodis
El lloc combina la història industrial de Terrassa amb un enfocament modern en l’atenció i el suport a la diversitat, essent un punt de referència a la comunitat pel seu compromís amb la inclusió social i la promoció de l’autonomia personal.
Localització Carrer del Bruc, 08224 Terrassa, Barcelona
Preguntas frecuentes
Organizador
Seguidores
--
Eventos
--
Hospedaje
--